Šalda: České Budějovice jsou turisticky atraktivní

17. 6. 2016

Jsou České Budějovice atraktivní? Tuto otázku dostalo v průzkumu Jihočeské univerzity na 600 turistů. Tomu, že odpověď je kladná, napovídají i data. Poptávka po ubytování v posledních dvou letech výrazně roste a kapacita hotelů se velkou část sezóny zcela vyprodává.  Před osmi lety zde bylo 134 pokojů v hotelích třídy 4*, nyní je jich 725. Přesto jsou v létě vyprodané.

Lákají ale především jižní Čechy jako celek. My jsme hlavním městem regionu, a proto dává smysl stavět na dobré infrastruktuře ve smyslu ubytování, stravování, zajímavých eventů, kultury, zkrátka vytvořit pulsující srdce celé destinace, ze kterého se ráno na výlety vyjíždí a večer se do něj zase turisté vracejí. Vzdálenosti do největších turistických lákadel, Českého Krumlova a Hluboké, jsou z evropského pohledu směšně malé, dojezdy trvají 30 minut.

Problémem zůstává doba průměrného pobytu. Abychom ji prodloužili, měli bychom se tedy zasazovat o to, aby se v našem městě pořád něco dělo. Není realistické čekat, že tu turista stráví prohlídkou města více než jeden den, takovou destinací České Budějovice nikdy nebudou. Motivací k delšímu pobytu je ale významný event, jako je například půlmaraton, významný festival, koncert či výstava, a také noční život. Taková nabídka je silnou motivací bydlet v centru dění a vyjíždět na výlety, večer se vracet zpět a čerpat tu služby. Výborným příkladem jsou vánoční trhy. V Krumlově takto funguje mezinárodní hudební festival nebo Slavnosti růže.

Velkým problémem Budějovic jsou velmi nízké ceny za ubytování. Turisté tu zatím očekávají spíše výhodnější nabídku oproti Krumlovu. Klíčem k řešení jsou opět eventy a zatraktivnění kulturní nabídky města. Nesmíme být pouze základnou k výletům, musíme být výrazně preferovanou variantou, což dále zvýší poptávku a vytvoří prostor k růstu cen.

Radnice by měla také více spolupracovat s turistickými cíli v destinaci, komunikovat a společně s Krumlovem, Hlubokou, Lipnem a také Krajem vytvářet příležitosti, snažit se dostat do města kvalitní kulturní a sportovní akce. Neuzavírat se. Rosteme a padáme s regionem, kterému jsme centrem.

Petr Šalda (TOP 09)

člen komise cestovního ruchu

Štítky
Osobnosti: Petr Šalda
Chcete ZNÁT nejnovější TOP zprávy?
odebírejte náš
newsletter
TOP 09
Děkujeme